31 d’octubre del 2014

M'INSPIRA... LA MANDARINA

Saps quan una olor et transporta a aquell lloc que tenies oblidat en un racó del teu cervell? 

Imatge pel post m'inspira... la mandarina del blog ©Imma Mestre Cunillera

Com quan, des de l'habitació, la finestra oberta deixa passar la brisa dels pins en moure's i recordes amb nostàlgia la cabana de troncs i llençols que feies amb els amics a la pineda de davant de casa, una tarda d'estiu quan erets petita.


O quan olores uns llençols nets, que et transporten a un prat verd dels pirineus.

Imatge pel post m'inspira... la mandarina del blog ©Imma Mestre Cunillera

O quan olores el perfum d'algú que ha passat pel teu costat i de seguida l'associes a una persona coneguda o et recorda a aquell amor d'estiu o a aquella història inacabada... i et sens melancòlica.

Imatge pel post m'inspira... la mandarina del blog ©Imma Mestre Cunillera


O quan una olor fresca i dolça, però sense ser empallegosa, t'obra un món nou de sensacions... Doncs això em passa quan oloro o pelo una mandarina.

Imatge pel post m'inspira... la mandarina del blog ©Imma Mestre Cunillera


Tan banal com una mandarina, però m'agraden tant que no puc evitar sentir-me feliç i contenta en percebre una olor que m'és tan familiar i propera. Se'm desperta la creativitat i l'energia. M'agrada que l'olor de cítric em quedi a les mans després d'haver menjat una taronja o una mandarina, i les oloro fins a esgotar el perfum que em deixen. M'agrada sentir l'olor de mandarina en una espelma en el bany, per exemple, perquè el sento fresc i net. M'agrada l'olor del suc de taronja acabat de fer a primera hora del matí, perquè em dóna la sensació de començar bé el dia i amb les defenses i les ganes a punt per encarar-me a qualsevol entrebanc. M'agrada la seva olor en una crema, perquè la mandra em marxa i em sento activa i amb ganes de fer coses i menjar-me, no només una mandarina, sinó el món sencer.

Així em sento quan menjo taronja o mandarina. Diuen que la vitamina C és molt important pel nostre organisme. Crec que jo no podria estar sense ingerir-ne cada dia. Em sento sana!

I, pensant en manualitats, si en sabés més, utilitzaria aquesta fruita per fer un munt de nous projectes. Se'n poden fer moltes, de coses, ,amb ella. Aquí teniu alguns exemples:
 

Algú en sap més? Algú em dóna alguna idea per fer aquest cap de setmana?

Jo, de moment, em quedo amb una opció ben fàcil de fer, apte per a tots els públics (els menors, amb supervisió d'un adult). Us l'ensenyo en aquest video-tutorial DIY sobre com fer una espelma aromàtica natural i ecològica . Doneu-li al play i bon cap de setmana:



PD: Algun psicòleg a la sala que em digui si és normal, això? ;D

6 comentaris:

  1. A mi també m'agrada molt l'olor de mandarina, em recorda a tardes d'hivern asseguda al sofà, amb un llibre i una manta, música tranquil·la de fons i la parella al costat, m'encanta :)
    El vídeo és una passada, per cert, m'ha encantat!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quines sensacions més agradables, Anna! Sembla mentida tot el què sensorialment ens evoca cadascuna de les coses que ens envolten!

      M'alegro que t'hagi agradat el vídeo! A veure si m'animo a fer-ne més, que em va agradar l'experiència. ;P

      Elimina
  2. Quina idea més bona. Jo tinc un sac de mandarines que ens han portat directes de València, així que em va perfecte.
    Gràcies per compartir-lo.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així segur que seran boníssimes aquestes mandarines! i ja saps, es poden aprofitar per fer tot tipus de manualitats i altres invents!

      Fés fotos si t'animes a fer qualsevol d'aquestes coses i, si et ve de gust, comparteix-les en un comentari aquí, o a les xarxes socials, enllaçant-les amb el meu nom, perquè pugui veure-ho (que em sabria greu perdre-m'ho ;P)!

      Una abraçada i gràcies per comentar i estar aquí!;P

      Elimina
  3. Gràcies per regalar-nos aquest magnífic post!
    ...Quin plaer gaudir de la olor al pelar una mandarina!

    Hem compartit aquest post al nostre Facebook, https://www.facebook.com/tarongesnostres
    Som una jove botiga online de cítrics de les Terres de l'Ebre, http://www.tarongesnostres.cat/

    També hem vist la teva web. FELICITATS! Ens ha encantat la teva feina (passió!!)

    Ah!! T'hem conegut gràcies a uns amics en comú: La Terrisseria

    #elgustesnostre

    ResponElimina
    Respostes
    1. Guillem, gràcies! M'alegra que us hagi agradat! No us coneixia. Ara ja estem en contacte. ;P

      Molt bona gent, els de La Terrisseria!

      Elimina