3 d’abril del 2015

Recepta il·lustrada de pa de pessic

Una Mona de Pasqua alternativa al típic pastís de pastisseria.

(Para la versión en castellano, clica en Sigue leyendo)*
És una recepta molt fàcil i ràpida de fer. També es pot fer amb nens. Es divertiran i se sentiran més involucrats i orgullosos de fer un pastís la mar de bo.
Recepta il·lustrada per fer un pa de pessic estil Genovès. ©Imma Mestre Cunillera



Aquesta és la massa de base. La pots decorar a gust i segons creativitat. Per les dates que estem, et proposo una decoració per fer la Mona de Pasqua. Segueix llegint.



tutorial il·lustrat sobre com decorar un pa de pessic estil Genovès com una Mona de Pasqua. ©Imma Mestre Cunillera

Tal com es veu en la il·lustració, en aquest cas, l'he cobert de xocolata i decorat amb ous de xocolata i unes plomes decoratives perquè serà la Mona d'aquest any pels meus nebots, però depenent de l'ocasió, es pot fer de moltes altres maneres, per exemple posant ametlla trocejada pel voltant i cobrir-la per sobre de lemon curd; deixant-la només de xocolata i sucre glassat; o partir-la en diferents pisos i omplir-la de melmelada del gust que vulguis, cobrint també la part de sobre del pa de pessic i afegir-hi fruites... això ja va a gust del consumidor.

També es pot fer la massa de xocolata substituint 50 gr de farina dels 100 que es necessiten, per 50 gr de xocolata en pols (la quantitat, també pot anar a gust del consumidor segons t'agradi amb més o menys gust de xocolata).

I si t'agrada que tingui una mica de gust de llimona, pots afegir la ralladura d'una llimona i el seu suc, a la massa.
--------------------------------
Receta ilustrada de bizcocho. Una Mona de Pascua alternativa al típico pastel de pastelería.

Es una receta muy fácil y rápida de hacer. También se puede hacer con niños. Se divertirán y se sentirán parte del proceso y orgullosos de haber cocinado un bizcocho la mar de bueno.

Tal como se ve en la ilustración, lo he cubierto de chocolate y decorado con unos huevos de chocolate y unas plumas decorativas porqué será la Mona de este año para mis sobrinos, pero depende de la ocasión se puede hacer de muchas formas, por ejemplo con almendra troceada en los laterales y cubrirla de lemon curd; dejando sólo el chocolate y el azúcar glaseado; o partirla en diferentes pisos y untarla de la melmelada que más te guste cubriendo, también la parte superior del bizcocho y añadiéndole unas frutas por encima. Eso ya va a gusto del consumidor.

También puedes hacer la masa de chocolate, sustituyendo 50 gr de harina de los 100 necesarios, por 50 gr de chocolate en polvo (eso también puede ir a gusto del consumidor según te guste con más o menos sabor de chocolate).

Y si te gusta que tenga un poco de sabor a limón, añádele la ralladura de un limón y su zumo, a la masa.
--------------------------------
Quina és la teva recepta preferida de la Mona de Pasqua? Quins ingredients hi poses? i el pa de pessic, el fas de la mateixa manera?
¿Cuál es tu receta favorita de la Mona de Pascua? ¿Qué ingredientes utilizas? ?Y para el biscocho, lo haces de la misma forma?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada